Samen gezonder leven met Herbalife Fit Club

Onderzoek wijst uit dat in groepsverband sneller persoonlijke doelen en ideaal gewicht gehaald en behouden wordt

02 JANUARI 2013, UTRECHT, 2 JANUARI 2013
Met de start van het nieuwe jaar is het ook weer tijd voor de gebruikelijke goede voornemens. Naast stoppen met roken en zuiniger leven, prijken vaak het bereiken van het ideale gewicht, meer bewegen en gezonder leven op de lijstjes. Onderzoek heeft uitgewezen dat vooral deze laatste doelen het gemakkelijkst bereikt en volgehouden kunnen worden, wanneer dit onder begeleiding of in teamverband gaat*. Herbalife introduceert daarom de Fit Club.

Met de start van het nieuwe jaar is het ook weer tijd voor de gebruikelijke goede voornemens. Naast stoppen met roken en zuiniger leven, prijken vaak het bereiken van het ideale gewicht, meer bewegen en gezonder leven op de lijstjes. Onderzoek heeft uitgewezen dat vooral deze laatste doelen het gemakkelijkst bereikt en volgehouden kunnen worden, wanneer dit onder begeleiding of in teamverband gaat*. Herbalife introduceert daarom de Fit Club: gratis sporten in groepsverband met ondersteuning van (sport) voedingsproducten. Daarnaast biedt Herbalife persoonlijke begeleiding door middel van een ervaren coach die zich altijd in de directe omgeving bevindt.

You’ve got the Power!

Verspreid over heel Nederland zijn de eerste Fit Clubs al van start gegaan en worden verschillende activiteiten aangeboden. Deze activiteiten bestaan onder andere uit wandelen, hardlopen, dansen en de Power Challenge. Bij de Power Challenge train je met een groep in de natuur om je kracht, snelheid, uithoudingsvermogen en behendigheid te vergroten. Het voordeel van trainen in groepsverband zijn de tips & tricks die onderling worden uitgewisseld, maar ook het feit dat men elkaar aanmoedigt en
motiveert. Daarnaast worden deze activiteiten ondersteund met (sport) voedingsproducten van H24. Deze speciale productlijn van Herbalife is ontwikkeld door en voor sporters voor een optimale voorbereiding, training en herstel. Bij alle activiteiten wordt men uiteraard begeleid door een persoonlijke coach, zodat er
een programma op maat gemaakt wordt en de doelen gehaald worden.

Boeken van successen

Naast de Fit Clubs, heeft Herbalife het concept Coach 4 Everybody gelanceerd. Onderdeel van dit concept is een website die zich richt op persoonlijke begeleiding op hoog niveau en de rol die een Herbalife coach kan spelen in het behalen van successen. Dit kan een ideaal gewicht zijn, maar ook het vergroten
van magere spiermassa of een gezondere binnen- en buitenkant. Via het platform kan men speciaal hiervoor opgeleide en geselecteerde coaches in de buurt vinden. Op deze manier slaat men met de coach de handen ineen en gaat men vol goede moed 2013 in.

Jacco Verhaeren, technisch directeur bij de Nederlandse zwembond KNZB en in 2011 uitgeroepen tot ‘coach van het decennium 2000-2010’, heeft zich verbonden aan het Coach 4 Everybody concept. Hij stelt dat Herbalife Coach 4 Everybody een ideaal platform is om mensen ook in 2013 te stimuleren een gezonde en actieve levensstijl te bereiken. Hij zegt: “Ik heb me eerder aan dit platform van
Herbalife verbonden, omdat het mensen door de ondersteuning van een coach helpt
enorme voldoening en een gevoel van een persoonlijke overwinning. Op naar een
gezonde levensstijl in 2013!”

Herbalife & sport

Naast de Fit Club en Coach 4 Everybody werkt Herbalife internationaal samen met onder andere
topsporter Lionel Messi en voetbalclubs FC Barcelona en LA Galaxy. In Nederland gebruiken landskampioen Ajax, voetbalclubs Vitesse, PSV en Excelsior en vele individuele sporters de sportvoedingsproducten van Herbalife. Op de Coach 4 Everybody website komt men meer te weten over de belangrijke rol die voeding speelt bij het behalen van grote sportsuccessen.

*Onderzoek is uitgevoerd door:Journal of American Medical Association (vol. 289, No. 14) onder 423 respondenten met overgewicht en obesitas

*Onderzoek van de ING naar de goede voornemens van Nederlanders voor 2013 laat weten dat afvallen op nummer 1 staat

Citaten
"Ik heb me eerder aan dit platform van Herbalife verbonden, omdat het mensen door de ondersteuning van een coach helpt bij het werken en bereiken van hun doelstellingen. Zelf heb ik als zwemcoach de dromen van mijn zwemmers waar kunnen maken en de successen geboekt die ik voor ogen had. Ik zou anderen willen motiveren en stimuleren om vol voor deze persoonlijke successen te gaan. Het geeft een enorme voldoening en een gevoel van een persoonlijke overwinning. Op naar een gezonde levensstijl in 2013!" Jacco Verhaeren, technisch directeur bij de Nederlandse zwembond KNZB