Herbalife Nutrition wederom verkozen tot Great Place to Work in Nederland®

Herbalife vestigingen van over de hele wereld prijkten al meerdere malen op de ranglijst van Great Place to Work®

21 MAART 2017, AMSTERDAM
Wereldwijd opererend voedingsbedrijf Herbalife is wederom één van de beste werkgevers van Nederland, aldus onderzoeksbureau Great Place to Work®. Herbalife Nutrition levert producten voor gewichtsbeheersing, energie en fitness en persoonlijke verzorging. Deze producten zijn exclusief verkrijgbaar voor en via toegewijde, onafhankelijke Herbalife Members in meer dan 90 landen.

Herbalife Nutrition in Nederland werd door Great Place to Work® in 2015 ook al uitgeroepen tot één van de beste plaatsen om te werken. Deze lijst van bedrijven komt tot stand op basis van empirisch onderzoek onder werkgevers wereldwijd. In Mexico, Polen en China won de wereldwijde leverancier van voedingsmiddelen ook al meerdere prijzen bij Great Place to Work®.

Eerlijkheid, respect en kameraadschap
Herbalife Nutrition waardeert haar mensen en zet zich ervoor in een inspirerende en plezierige werkomgeving te bieden. Paul Kniepstra, Vice President Global Warehousing & Distribution, Herbalife EMEA, vertelde het volgende: “Great Place to Work® bevestigde wederom dat we op de goede weg zijn met onze bedrijfsfilosofie die de mensen vooropstelt en ervoor zorgt dat we volgens onze waarden handelen, te weten: eerlijkheid, respect en kameraadschap. Wij zijn allemaal ontzettend trots op het feit dat wij ons nog steeds een Great Place to Work mogen noemen.”

Benoeming volgt op succesvol jaar
Voor dit onderzoek deed het Herbalife EMEA distributiecentrum in Venray met meer dan 200 medewerkers mee, net als het kantoor van Herbalife in Utrecht, waar zich de commerciële afdelingen voor Herbalife Nederland, België en Malta bevinden. Country Director van Nederland, Kobe Vanhaecke zei: “Het is fantastisch om ook bij deze deelname de erkenning van Great Place To Work te mogen ontvangen. Onze mensen en onze service naar de Herbalife Members staan centraal en het blijft een continu proces om topprestaties te leveren. We hebben een zeer succesvol jaar achter de rug en kunnen met deze benoeming de kers op de taart zetten!"

Great Place to Work® onderzoekt zowel mening als beleid
Great Place to Work® Nederland onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de positieve antwoorden op een vragenlijst van 58 stellingen en de evaluatie van het werkgeversbeleid wordt de lijst van Best Workplaces van Nederland bepaald. Erik van Riet, directeur Great Place to Work® Nederland: "De organisaties die op de lijst van Best Workplaces staan, hebben werkomgevingen ontwikkeld waar vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Tevens vervul je een voorbeeldfunctie ten aanzien van andere organisaties. Niet iedere organisatie behaalt de lijst in verband met strikte criteria. Het is een resultaat om trots op te zijn!"

Van Riet over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Dat kunnen wij staven met 30 jaar onderzoek, want zo lang gebruiken we deze methodiek al. Wij zijn het enige onderzoek dat niet alleen vraagt naar de mening van de medewerkers, maar ook het beleid van de werkgevers meeweegt. Door die koppeling te maken krijgen organisaties inzicht in de effectiviteit van hun beleid. Het onderzoek is empirisch onderbouwd en praktisch toepasbaar.”

Herbalife is een wereldwijd opererend voedingsbedrijf dat sinds 1980 de levens van mensen verandert door middel van geweldige producten. Onze producten op het gebied van voeding, gewichtsbeheersing, energie en fitness en persoonlijke verzorging zijn exclusief verkrijgbaar voor en via toegewijde, onafhankelijke Herbalife Members in meer dan 90 landen. We zijn toegewijd om de wereldwijde problemen van slechte voeding en obesitas te bestrijden door kwalitatief hoogwaardige producten aan te bieden, één-op-één-coaching met een Herbalife Member en een gemeenschap die klanten inspireert een evenwichtig en actief leven te hebben. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 8.000 medewerkers en staat genoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE: HLF) met nettoverkopen van $4,5 miljard in 2016. Ga voor meer informatie naar Herbalife.com of IAmHerbalife.com.

Over Great Place to Work®
Al meer dan 25 jaar helpt Great Place to Work® wereldwijd organisaties bij het worden en blijven van een Great Workplace. Great Place to Work® doet dit door begeleiding in de ontwikkeling van een organisatiecultuur waarin vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Overal werkt Great Place to Work® met dezelfde onderzoeksmethode die begin jaren tachtig is ontwikkeld door de journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz. Zij werden gevraagd om een boek te schrijven over de 100 beste Amerikaanse bedrijven om voor te werken. Op basis van vele bedrijfsbezoeken, formuleerde Levering een aantal criteria voor een ‘Great Workplace’. Daarin stelde hij de relatie tussen medewerkers en managers in de organisatie centraal. Hoe meer onderling vertrouwen er is in een organisatie, hoe prettiger medewerkers en leidinggevenden het volgens Levering vinden om voor die organisatie te werken. Great Place to Work® ondersteunt organisaties door onderzoek, advies, workshops en trainingen in te zetten. Great Place to Work® werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 47 landen op alle continenten. Het instituut, met hoofdkantoor in San Francisco, stelt elk jaar in 47 landen lijsten samen. Jaarlijks doen wereldwijd 6.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is het het grootste onderzoek in zijn soort.